Wednesday 29 June 2011

HARIMAU MALAYA VS TAIWAN (PUSINGAN PERTAMA KELAYAKAN PIALA DUNIA 2014)


sempena pusingan kelayakan piala dunia 2014, pasukan harimau malaya telah menewaskan pasukan taiwan 2-1 di stadium nasional bukit jalil sebentar tadi. pasukan malaysia yg berada di ranking 143 menguasai permainan sementara pasukan taiwan yg di ranking 160 dunia terpaksa bertungkus lumus untuk perlawanan timbal balik di taiwan pada 3 julai ini. gol pertama pasukan harimau malaya dijaringkan oleh kapten pasukan, Safiq Rahim pada minit ke 28 dengan rembatan lencong yg amat menarik. gol kedua pula telah dihadiahkan oleh pemain pertahanan, aidil zafuan pada minit ke54 hasil tandukan yg tepat ke arah pintu gol setelah mendapat bola daripada sepakan sudut..namun, pasukan taiwan berjaya mencuri satu gol di tempat lawan pada minit ke 77 akibat dari kealpaan pemain malaysia.

dengan kehadiran kira-kira 45 ribu org penonton, pasukan malaysia bermain dengan agak baik namun kesudahan yg kurg memuaskan memandangkan ketiadaan norshahrul idlan talaha dan ketiadaan safee sali pada separuh masa kedua akibat kecederaan..

guapedia:
rugi sgt sebab game ni malaysia boleh menang besar lg..dorg xpndai nk amik kesempatan atas kelemahan pasukan lawan..paling bodoh nmpk asrarudin, no 4 yg ntah pape..napela rajagobal x tukar die ngn sape2 mcm die tuka helmi dengan abdul hadi yahya walaupun game baru 28 minit..lg satu awal2 game byk nak masuk dari tengah sedangkan winger kita jauh lg power dari tengah..ape pon, ok la tu 2-1 dari seri atau pon kalah..yg pasti, nk tengok norshahrul idlan dengan safee sali dapat main utk game kat taiwan nnt..safee sali terpakse dikeluarkan pada 2nd half akibat injured dan digantikan dengan shakir kot rasenye..

namun begitu, k. rajagobal tetap optimis dalam kenyataannya di kosmo
kosmo 30 jun 2011

menurut kenyataan utusan malaysia pula, malaysia masih belum selamat memandangkan perlawanan timbal balik akan diadakan di taiwan.
utusan malaysia 30 jun 2011

jaringan cantik safiq rahim
jaringan tandukan aidil zafuan
jaringan chen po liang

No comments:

Post a Comment